KUPE kulturně-umělecký prostor v Opavě
Kulturně-umělecký
prostor
_místo, kde se
dějí věci.
_sledujte @kupecko na Facebooku
a nic vám neunikne
29_05
ne
15.30
Na vodárně s... Hynkem Čermákem (výstava U-PŘE-RODU)
_český herec, hudebník, fotograf a držitel Českého lva představí svůj cyklus fotografií s názvem U-PŘE-RODU / akce se koná k poctě režiséra Miloše Horanského - Hynek Čermák byl jeho studentem na DAMU, proto v rámci akce zazní i texty z básnické tvorby M. Horanského
vstupné dobrovolné
„Žena není krásná, krása je žena.“ Glosa pochází z esejů filosofa Ladislava Klímy a je klíčová pro pochopení a otevření imaginárního prostoru, ve kterém se pohybují ženy fotografa Hynka Čermáka. Autor vnímá a prezentuje ženu v její archetypální podstatě, žena je pro něj tajemná bytost a bohyně velkého gesta a pózy, současně alegorií věčného zrození, něhy, touhy, lásky, ale i představitelkou organického Erótu. Na fotografiích lze spatřovat bohatství těchto podob a vůní.
Hynek Čermák:
Filmový a divadelní herec, režisér, hudebník, zpěvák a fotograf Hynek Čermák se narodil v roce 1973 v Praze v umělecké rodině. Má ještě o sedm let starší sestru Viktorii, dnes herečku a režisérku. On sám zpočátku umělecké ambice neměl, bavily ho bojové sporty – a tak když ve čtrnácti dělal přijímačky na konzervatoř a nebyl vybrán, nijak ho to nevzrušilo. Šel na učňák, obor strojírenství s maturitou. Po jeho absolvování chtěl na vojenskou vysokou, neboť měl touhu stát pilotem, ale neprošel zdravotními testy. Zvolil tehdy náhradní řešení – DAMU, kde ho na obor herectví vzali hned napoprvé. Byl rok 1990, a studium probíhalo v neklidné, ba přímo bouřlivé, porevoluční době. Hynek odbýval některé pro něj – jak si myslel – nedůležité předměty a válčil hned s několika profesory (zpětně si pak uvědomil, že právě ti, které nesnášel, mu přinesli nejvíc). Při studiu si vydělával jako bodyguard a barový vyhazovač. Školu nakonec absolvoval v roce 1995.
Prošel mnoha divadelními scénami. V Divadle J.K. Tyla v Plzni moc příležitostí nedostával, a tak se asi po třech letech vrátil do Prahy do divadla CD 94, kde hned získal roli v satirické komedii Mandragora Niccolò Machiavelliho. Jenže během zkoušení další hry měl Hynek konflikt s režisérem, a odešel. Založil si s kamarádem bezpečnostní službu, ale když pak přišla nabídka z Městských divadel pražských (Rokoko) na Stanleyho ve hře Tennessee Williamse Tramvaj do stanice Touha, nezaváhal. Ovšem sotva došlo na zkoušky následné hry, opět měl konflikt – kanadská produkce tu natáčela film Johanka z Arku, v kterém měl herec menší roli, což v důsledku vedlo k jeho absenci v divadle, a tak byl zase vyhozen.
Pak porůznu hostoval (v Činoherním studiu v Ústí nad Labem, a také v pražském Činoheráku, hrál v Globu, v muzikálu v Ta Fantastice, v Národním divadle), a dokonce začal režírovat divadelní hry (například Drákulu pro divadlo CD) a filmové hudební klipy. Dařilo se mu ve Středočeském divadle v Kladně, kde hrál během tří let pět hlavních rolí, například Hejtmana v Gogolově Revizorovi nebo titulku v shakespearovském Richardu III. Pak následoval opět návrat do MDP, kde měl během let 2006-2010 kolem deseti velkých úloh (v režii sestry Viktorie si zahrál hlavní roli lodníka Charlieho v Africké královně). Nakonec, v roce 2010, zakotvil v Dejvickém divadle, kde působí dodnes, a kde bylo možno ho vidět mj. jako Sweeneyho v komedii Patricka Marbera Dealer´s Choice, šerifa v komedii Karla Františka Tománka Wanted Welzl, technika Karla v komedii Petra Zelenky Dabing Street, razantního šéfa velké firmy v komedii Zásek (hru pod pseudonymem David Doubt napsal team Dejvického divadla) či vrátného Leona v další komedii Vzkříšení od téhož „autora“.