KUPE kulturně-umělecký prostor

Kulturně-umělecký
prostor

_místo, kde se
dějí věci.

_sledujte Kupečko na Facebooku
a nic vám neunikne

 

18_06
út
19.30

_zpět

Studio Hrdinů (Praha): Pan Theodor Mundstock

_Vojtěch Dyk tančí, zpívá a vzdoruje smrti v dramatizaci slavného románu Ladislava Fukse o osudu pražského Žida v režii Miloše Horanského

_představení se koná v Městském divadle Krnov, vstupné 320,-/350,- podle míst, předprodej už pouze v TIC Krnov (otevřeno denně a to ve všední den od 9:00 – 18:00 hodin a přes víkend od 9:00 – 12:00 hodin) nebo před začátkem představení v pokladně divadla

_nabízíme autobusovou dopravu - odjezd v 18.30, návrat 15 minut po představení / cena zpáteční jízdenky 100 Kč / rezervace v KUPE

Theo Mundstock v pojetí režiséra Miloše Horanského a zpěváka i herce Vojtěcha Dyka není zlomený člověk, je vřelý, pevný a citlivý – všechno ovšem poznamenáno dobou holocaustu. Autorská inscenace vypráví o zápasu, kletbách, hovorech s Bohem a s láskou, o tréninku, jak vést dialog se smrtí. Směr lágr. Herecké výkony všech protagonistů, hudba a nádherné písně Ivana Achera vytváří procítěný zážitek.

hrají: Vojtěch Dyk, Gabriela Míčová, Dana Poláková
délka představení: 90 minut

autor: Ladislav Fuks, Miloš Horanský
režie: Miloš Horanský
scéna: Michal Pěchouček
kostýmy: Tereza Hrzánová
hudba: Ivan Acher
dramaturgie: Jan Horák
pohybová spolupráce: Halka Třešňáková
asistent režie: Lucie Křápková, Anna Mášová

Recenze

Výtvarník Michal Pěchouček pracuje ve Studiu Hrdinů se scénou velmi minimalisticky, ale úchvatně a přesně. (…) Výtvarno (ve spojení shudbou) tu hraje na divadelní poměry velmi silnou roli. Pan Theodor Mundstock režiséra Miloše Horanského sdílí se svými diváky palčivě neúnosnou nálož bolesti pečlivě vyváženou vzácnými momenty, kdy se s otevřeným divákem podaří sdílet i víru v Boha jako v něco, co člověka absolutně přesahuje.
Kateřina Nechvílová, Literární noviny, 30/5/2016

Pan Theodor Mundstock do profilu Studia Hrdinů skvěle zapadá a je to nakonec v nejlepším slova smyslu znepokojující inscenace, která díky několika skutečně silným momentům stojí za vidění.
Marie Reslová, Hospodářské noviny, 30/5/2016

Miloš Horanský coby autor dramatizace a režisér v jedné osobě vytvořil pro Studio Hrdinů vlastní vizi, jevištní báseň, která s předlohou souzní pouze v detailech, ale s výjimkou ústředního tématu holocaustu nastoluje zcela svébytné otázky. Jako základní princip tedy neužívá Fuksovu metodu zamlžených přechodů mezi realitou a představami napolo schizofrenního Mundstocka, nýbrž po vzoru poezie vedle sebe skládá nejrůznější výjevy jako pásmo volných asociací a symbolů. (…) Dyk se projevuje jako tvárná osobnost s dokonalým verbálním projevem, splývá s postavou pronásledované bytosti, dodává jí vnitřní sílu i citovost. A vůbec nejpůsobivější je jeho interpretace židovských písní. Gabriela Míčová v Mundstockovi zúročuje, co si mnohokrát ozkoušela jako hvězda bývalého Divadla Komedie. Bez přípravy, jakoby z ničeho nic bleskurychle navodí patřičnou atmosféru, ostrými střihy přeskakuje od laskavosti a něhy Sli až ke krutosti dozorkyně. Dana Poláková vedle zmíněné pětirole Šternových překvapí precizní a duchaplnou minietudou moudrého rabína.
Saša Hrbotický, aktualne.cz, 31/5/2016

Nebudeme-li příliš lpět na přítomnosti Fuksova rukopisu, poslední premiéra Studia Hrdinů nezklame. Horanskému se podařilo vytvořit nefalšovaně dojemné a inteligentní dílo.
Marta Harasimowicz, Nový prostor, srpen 2016

Pátým kusem, který letos nejvíce zaujal a dostal v hodnocení shodný počet jako předchozí čtveřice, je divadelní adaptace Fuksova debutu Pan Theodor Mundstock, který pro pražské Studio Hrdinů zinscenoval Miloš Horanský s Vojtou Dykem v hlavní roli. Horanský kus pojal jako polemiku s Fuksovým poraženeckým postojem, jeho Theodor Mundstock vyznívá nadějněji a barevněji. Alternativnímu divadelnímu prostoru navíc populární tvář herce a zpěváka dodává na přístupnosti. „Tvůrcům se podařilo přesně najít tu leckdy těžko dosažitelnou rovnováhu mezi divadlems hloubavým přesahem a atraktivním přístupným kusem,“ psali jsme mimo jiné (čtěte zde).
Tomáš Šťástka, idnes.cz (z článku Divadla roku 2016), 30/12/ 2016